طراحي لوگو كاري فراتر از گذاشتن هويت بصري يك برند در يك قاب است. طراحي لوگو اغلب در نگاه اول تاثير بسزايي در درك و احساس مشتري از شركت و همچنين تصميمگيري او براي خريداري محصول آن شركت دارد. در دنياي امروز كه با لوگوهاي مختلف رنگآميزي شده حتي كودكاني كه توانايي بستن بند كفش خود را ندارند تنها باديدن لوگوي هر شركت قادر هستند تشخيص دهند هر شركتي چه محصولي توليد ميكند. نشانه و آرمبه طور كلي، عموم مردم، كلمه (آرم) را به جاي (نشانه) مي شناسند. الف) نشانه: نشانه از واژه يوناني (semeion) گرفته شد كه دو واژه (semiotique) و (semidogie) از آن مشتق شده است. واژه (semiotique) يا ((semidogie خاستگاه هاي آمريكائي دارد كه در آن نشانه شناسي را همچون فلسفه زبان هاي تعريف مي كند، در حالي كه اصطلاح ((semidogie خاستگاه اروپائي دارد و بيشتر براي مطالعه زبان هاي ويژه با نظامهاي نشانه اي غير زباني (تصوير- ايماء و اشاره- تئاتر و .) به كار مي رود. نشانه شناسي رشته اي جديد است كه از آغاز قرن بيستم پديد آمد و بدين ترتيب اصالت و مشروعيت رشته هاي قديمي مثل فلسفه را دارا نمي باشد. از جمله افرادي كه در باب نشانه شناسي مطالعاتي كرده اند مي توان به ساندرس پيرس، سوسور، امبرتو اكو و . اشاره نمود. |
درباره این سایت